آخرین خبر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز تمدید شد + فهرست شهرهای قرمز

آخرین خبر/ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اعلام تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز گفت: ۱۶۰ شهر با وضع قرمز به ۶۴ شهر کاهش یافته و محدودیت‌ها در این ۶۴ شهر یک هفته دیگر ادامه می‌یابد و این تصمیم در حالی است که تهران از لیست شهرهای قرمز خارج شده است.

اسامی شهرهای قرمز به شرح زیر است:

ابراز امیدواری رئیس جمهور از اجرای طرح جامع مقابله با کرونا

رییس جمهور نیز امروز در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح جامع مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد: با تداوم همکاری‌های مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سرعت شهرهای مختلف از وضعیت قرمز به شرایط مناسب‌تری وارد شوند.

روحانی پس از گزارش قرارگاه فرماندهی ستاد مقابله با کرونا درخصوص وضعیت اجرای محدودیت‌ها و اعمال جرایم تصریح کرد: قرارگاه فرماندهی باید درباره اعمال جرایم و اعلام آن به افکار عمومی با جدیت فعالیت کند و در این زمینه هیچ اهمالی پذیرفته نخواهد بود. روحانی پس از این گزارش تاکید کرد: اعمال جرایم زمانی می‌بایست صورت گیرد که هویت فردی که قرنطینه را رعایت نکرده است کاملا با اسناد معتبر از جمله کارت ملی تطبیق داده شود.

در این جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی همچنین گزارشی از راه‌های موثر در کاهش ترددها و تجمع‌ها ارائه داد و درخصوص تداوم اعمال محدودیت تردد در ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهرهای نارنجی بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه مقرر شد از روز شنبه هفته آینده محدودیت‌ها در شهرهایی که از ابتدای آذرماه از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی رسیده‌اند، مطابق وضعیت نارنجی تعریف شده در طرح جامع مقابله با کرونا اعمال شود. بر اساس گزارش ارائه شده از مجموع ۱۶۰ شهری که از یکم آذر ماه جزو شهرهای قرمز قرار داشت، حدود ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهر هم در وضعیت زرد قرار خواهند داشت.
بر این اساس، در شهرهای دارای وضعیت قرمز، به مدت یک هفته دیگر همان محدودیت‌های سطح هشدار ۳ مجددا ادامه خواهد یافت. تهران نیز از روز شنبه در وضعیت نارنجی خواهد بود.

تظرات ارسال شده

>